10 қаз, 2023 сағат 13:59

Аймағамбетов «Білімді ұлт» сапалы білім» ұлттық жобасы туралы әңгімеледі

Фото: Gov.kz.


Жуырда «Білімді ұлт» сапалы білім беру» ұлттық жобасын жүзеге асыру барысы туралы білікті педагог Асхат Аймағамбетов әңгімелеп берді, – деп хабарлайды «Ұлт ақпарат».


«Білімді ұлт» сапалы білім» ұлттық жобасының жүзеге асырылу барысы туралы баяндаған Асхат Аймағамбетов атқарылған жұмыстарға кеңінен тоқталды. Оның айтуынша, балабақшалар, мектептер, колледждер және қосымша білім беру ұйымдары бойынша 12 индикатор мен 20 іс-шара қарастырылған. Мәселен, өткен жылы барлық іс-шаралар 100 пайызға орындалған.


«10 көрсеткіштің 100 пайызы орындалды. Ағымдағы жылдың 6 айында жоспарға сай жұмыстар жүргізілуде», – деді А.Аймағамбетов.


Түсіндіру жұмыстарымен қатар балабақша бағдарламаларын жаңарту жұмыстары жүргізілуде. Бұл ерекше маңызды сала. Мектепке дейінгі білім берудің жаңа моделі мен жаңа мемлекеттік стандарт бекітілді.


«Балабақшада өзіне сенімді, қиындықтарға төзімді, дені сау, ой-өрісі кең, шығармашылыққа бейім балалар тәрбиеленеді. Балаларды дамыту ойын арқылы отансүйгіштікке, еңбексүйгіштікке, ізденімпаздыққа, дене шынықтыруға, шығармашылыққа тәрбиелеуге бағытталатын болады. Балабақша тәрбиешілерінің біліктілігін арттыру және балабақшаларға қойылатын талаптарды күшейту бойынша жұмыстар жүргізілуде», – деді ол.


Білім саласы үшін қосымша біліммен қамту өте маңызды. Өткен жылы қамту көрсеткіші 69,4%-ға орындалса, биылғы жылы қамту 75%-дан жоғары болуы тиіс. Қазіргі уақытта 1,5 мың қосымша білім беру ұйымы, 63 мың үйірме, спорт секциялары жұмыс істейді. Қосымша білімнің қолжетімділігін арттыру мақсатында былтырдан бері алғаш рет мемлекеттік тапсырыстар беріле бастады. Бұл өте тиімді механизм.


Спикер орта білім саласына тоқтала келе, мұндағы басты мәселе білім сапасын арттыру екенін атап өтті. Облыстар, қала және ауыл мектептері арасындағы білім сапасының алшақтығын азайту бойынша жұмыстар жүргізілуде.


«Сапаны бағалау үшін біз сыртқы және ішкі бақылау тетіктерін кеңінен қолданамыз. Осыған байланысты PISA халықаралық зерттеуі біз үшін өте маңызды. Осы Ұлттық жоба аясында біз «Мектептерге арналған PISA» арнайы халықаралық зерттеуін жүргізе бастадық. Пандемияға байланысты халықаралық сарапшылардың болжамы бойынша PISA зерттеуі ел көрсеткіштерінің 30-40 тармаққа төмендеу қаупін анықтады», – деп атап өтті Асхат Аймағамбетов.


Қала мен ауыл оқушыларының нәтижелері арасындағы айырмашылық 22 балға, ал орыс және қазақ тілдерінде оқытатын студенттердің нәтижелері арасындағы айырмашылық 21 ұпайға төмендеді.


Сондай-ақ, А.Аймағамбетовтың айтуынша, білім беру ұйымдарында қауіпсіздік пен қолайлы жағдай жасау мәселелері тұрақты бақылауда. Мүмкіндігі шектеулі балаларды арнайы психологиялық-педагогикалық қолдаумен және ерте түзетумен қамтуды арттыру үшін 2021 жылы 8 ПМПК және 6 түзету кабинеті, ал биыл тағы 3 ПМПК және 4 кабинет ашылды. Нәтижесінде ерекше білім беруді қажет ететін 175 мың балаға арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетілуде.


«Сонымен қатар, ерекше қажеттіліктері бар балаларды қолдауға мемлекеттік тапсырыстар бере бастадық. Бұл шешім кезекті қысқартады және тең білім беру қызметтерін алуға мұқтаж балалардың қолжетімділігін кеңейтеді», - деді ол.


«Былтыр тағы 1003 мектеп жаңартылады. Әр өңірде нақты белгіленген көрсеткіштер бар. Бұл көрсеткішті жүзеге асыру аясында жергілікті атқарушы органдар өз жұмысын жандандыруы тиіс», – деді Асхат Аймағамбетов.


Сондай-ақ спикер соңғы уақытта күрделі жөндеу жұмыстарын дер кезінде жүргізбеген тозығы жеткен мектептерде апатты жағдай орын алып, апатты қауіпті жағдайлар жиілеп кеткенін қосты. Тек аталған оқиғалар сабақтан тыс уақытта орын алғандықтан, оқушылардың өміріне қауіп төніп тұрған қауіп сейілді. Осыған байланысты барлық әкімдіктер салынғанына 50 жылдан астам уақыт өткен мектептерге тиісті техникалық аудит жүргізуі қажет.


Маманның айтуынша, білім сапасын арттыруда мектептерді пәндік кабинеттермен қамтамасыз ету маңызды рөл атқарады. Биыл мектептердің 70 пайызы физика, химия, биология, STEM пәндеріне арналған кабинеттермен қамтамасыз етіледі. Атырау, Ұлытау, Жамбыл облыстарында және Алматы қаласында қаржылық ресурстарды бөлудің мәлімделген қажеттілігі бюджеттік комиссиямен бекітілмеген, бұл көрсеткіштің орындалмау тәуекелдерін тудырады.


Мектептерді жайлы, қауіпсіз және заманауи білім беру ортасымен қамтамасыз ету мақсатында 2021 жылы 163 мың орындық 277 жаңа мектеп ашылды. Бұл ретте 10 облыс 42 жаңа мектеп пен 21 514 оқушы орнын пайдалануға беру бойынша жоспарланған көрсеткіштерге қол жеткізе алмады. Қазіргі уақытта үш ауысымда оқитын және апатты мектептердің көбеюі байқалады, сондықтан көрсеткіш қауіпті деп саналады.


Былтыр 1000 мектепті пайдалануға беру аясында 214 мың орындық 225 мектеп салу жоспарланса, оның ішінде 22 мың орындық 49 мектеп бүгінде пайдалануға берілді. Бұл мәселені шешу үшін әкімдіктер мектептерді ашудың кешігуіне жол бермеу үшін қажетті шараларды қабылдауы қажет.


Мемлекет басшысының республикалық бюджет есебінен тегін техникалық және кәсіптік білім берумен 100% қамту туралы тапсырмасын іске асыру аясында мемлекеттік тапсырыс 45 мың орынға ұлғайтылып, ол 128 мың орынды құрады.


«Бірінші кезекте 9-сынып түлектерін сұранысқа ие техникалық мамандықтар бойынша тегін ТжКБ-мен қамту жоспарлануда. Алайда, NEET жастарының үлесі басым аймақтарда жергілікті бюджеттен бөлінетін гранттар санының қысқаруы байқалады», – деді Аймағамбетов.