07 қар, 2016 сағат 14:04

Жарқын мақсат, жаңа міндеттер

Бірнеше буын ұр­пақ білім алып, қанатын қақ­қан – батыс өңіріндегі негізгі ұстаздар ұста­ханасы, 85 жылдық тарихы бар  М.Өтемісов атын­­дағы Батыс Қазақстан мем­лекеттік университеті – Қа­зақ­станның көне жоғары оқу орын­дарының бірі, аймақтың мә­дени, ғылыми, әлеуметтік және экономикалық дамыту орт­а­лығы болып табылатын бі­лім ордасы. Елбасының жыл сайы­нғы дәстүрлі Жолдаулары мен жаһандық және ішкі сын-қатерлерге жауап және сонымен бір мезгілде, жаңа тарихи жағдайларда ұлттың дамыған мемлекеттердің отыз­дығына кі­руі жөніндегі «100 нақты қадам» Ұлт жоспары атты кешенді бағ­дар­ла­ма­сы мен қойылған нақ­ты мін­­деттерді орындау мақ­сат­ын­да университетте жүйелі жұ­мыстар атқарылуда.

Білім ордасы бүгінгі күні тәжірибе көрсеткендей, оқу үрдісін ұйымдастыруда халық­аралық тәжірибе алмасуды арттырып келеді. Университет оқыту­шылары жыл сайын білік­ті­лік арттыру курстары мен Қа­зақстанның және Еуропа­ның белді жоғары оқу орында­рында тағылымдамадан өту­де. Университетте физика және математика бағыты бойын­ша бірлескен білім беру бағ­дар­ламалары енгізілді. Бұл бірлескен бағдарламалар Отто фон Герике атындағы (Германия), Ұлы Казимир атын­дағы (Польша) универ­ситеттерінің, ал қос дипломды білім беру АҚШ-тың Мис­сисипи университетінің қа­тысуымен жүзеге асуда. Университетте Ресей Халықтар дос­тығы университетімен (Мәскеу) магистратура бойынша бір­лес­кен бағдарламалар жүр­­гізі­луде. Бұл біздің магис­трант­тарымызға жетекші серіктес университеттердің диплом алуларына мүмкіндік береді.

М.Өтемісов атындағы Ба­тыс Қазақстан мемлекеттік уни­­­вер­ситетінде (БҚМУ) мульти­медиялық кластармен, электронды және қашықтан оқыту­ды қам­­та­масыз ететін жаңа ком­пью­тер­лермен жабдықталған «Махамбет» ақпараттық техно­ло­гиялар орталығы жұмыс жасауда. Университетіміз қазірдің өзінде білім беру жүйесін оң­тай­­ландыруда инновациялық автор­лық бағдарламаларға ие. Оқу орны сайтының білім беру сапасын қамтамасыз­дан­дыру тәуелсіз қазақстандық агент­тігінің ЖОО интернет-ре­сурс­тарының 2015 жылғы рейтингісінде 60 жоғары оқу орнының арасында 8-ші орын­ды иеленіп отырғаны да үлкен жетістік деп білеміз. Осы орталықтың робототехника лаборатория­сында жас ғалымдар, студенттер, мектеп оқушылары да ғылыми жобаларды бірлесе атқаруда. Мектеп мұғалімдеріне роботты техникадан арнайы курс­тар өткізіліп, біліктіліктерін де шыңдауда. Ағыл­­шын тілінде білім беру бағдар­ламалары жасақталып, білім беру модульдерінің құрамы кеңею­де. Оқытушылар арасында жыл сайын инновациялық жо­ба­лар байқауын өткізу де дәстүрге айналып отыр. Сту­дент­тердің кәсіби білімдерін кәсіп­орындарда тәжірибелік не­гіз­де шыңдауы жолға қо­йыл­ды. Жұмыс берушілер кеңе­сінің қатысуымен еңбек нарығының талаптарына сәйкес студенттердің таңдаулары не­гі­зінде 185 модульді білім беру бағдарламасы жасақталды. Алдағы оқу жылында құны 40 млн теңге қаржыны құрайтын физика лаборатория­сы іске қосылмақ. Сонымен қатар, жаңа материалдық базамен қамтылатын оқу ғимаратын тұрғызу да жоспарланып отыр.

Университет бүгінгі таңда халықаралық ынтымақтастық пен академиялық ұтқырлық қызметі алыс және жақын шетел жоғары оқу орындарымен халықаралық байланыстарды ұйымдастыру және дамыту жұмыстары бойынша бірқатар істер атқаруда. Нәтижесінде бүгінде университетіміз таяу және алыс шетелдің сексеннен астам жоғары оқу орнымен келісімшарт жасаған. Олардың қатарында: Малай­зия­ның Малайа-Уэльс ха­лық­­­­аралық университеті, Гер­манияның Гутенберг атын­дағы уни­вер­ситеті, Пассау универ­ситеті мен Польшаның Быдгощ қала­сындағы Экономика жоғары мек­тебі, АҚШ-тың Миссисипи уни­верситеті мен Лондон Ме­нед­жмент академия­сы, т.б. бар.

Оқу орнының биылғы жылы Университеттердің еуропалық қауымдастығына толық мүше болуы еуропалық білім мен ғылым кеңістігінде отандық білім мен ғылымды шетелде танытуға өз үлесін қосары анық. Осы оқу жылында еліміздің 2016-2019 жылдарға арналған Білім беру мен ғылымды дамытудың мемлекеттік бағ­дар­ламасын жүзеге асыру аясында жоғары оқу орнының топ-менеджерлігіне шетелдік мамандар тартылып отыр. Оқу орнында көп тілді білім беру орталығының басшылығына оңтүстіккореялық маман Ли Джонг Хюннің шақыртылуы аталған сала бойынша шетелдік тәжірибе алмасудың тағы бір мүмкіндігі деп білеміз. Универ­си­тетімізде 100-ге жуық шетел­дік студенттердің де білім алу­ы­на жағдай жасалынды. Олар­дың арасында алыс шетелден – АҚШ-тан, Германиядан, Қытайдан, Ресейден келген студенттер бар.

Бүгінгі университет кел­­бетін ғы­лым – инновация – өндіріс үш­тағанынсыз елес­тету мүмкін емес. Уни­вер­­ситеттің ғылым са­ла­сындағы жетістіктері де аз емес. Бүгінгі ғылымды жаратылыстану ғылым­да­рын­сыз елестету қиын. Бұл ғы­лымдардың тілі баршаға ортақ. Ал бүгінгі таңда ғылымды дамытуда шетелдік тәжірибе маңызды. Елімізде өндіріліп, мемлекет қазынасына елеулі қаржы құйып отырған мұнай саласының өзі ғылыми тұрғыда көп зерттеуді қажет етеді. Ғылым мен өндіріс өз бетінше жүрмеуі тиіс. Ғылымда ашы­л­ған әрбір жаңалық өндірісте тәжірибеден өтіп, қыз­­мет етуі қажет.

Университеттің ғылым ал­дын­дағы үлкен міндеттерінің бірі ғылым мен өндірістің өзара байланысы және өндірістің ғы­лым­ды қаржыландыруы бо­лып табылады. Ғалымдар еңбектері Қа­рашығанақ «Петролеум Опер­ейтинг б.в.» компаниясы­мен байланыс орнатып, оқу орнымызға қомақты қаражат әкел­ген болатын. Жоба сәтті аяқ­­талды, оның қорытындысы өнд­і­ріске енгізілді. Аталған жоба кейін де «Бұрғылау кар­бонатты шламды, мұнай негізді қоңыр ерітіндіні кә­де­ге жаратудың әдістерін бала­малы дамыту саласында ғылыми зерттеу жүргізу бойынша қызмет көрсету» тақырыбындағы үшінші ғылы­ми-инновациялық жобасымен жалғасып, Қарашығанақ «Петролеум Оперейтинг б.в.» ком­па­­­ниясынан тағы да қолдау тапты. Зерттеу нәтижесінде бұр­ғы­ланған корбонатты шламды термо­механикалық өңдеуден соң мұнай негізінде Қара­шығанақ газ­конденсатты кен орнында қол­дануға болатынын және Б маркалы 2 бітістіретін IV және V класты жол-климат­тық аймағында белсенді мине­­р­ал­­­ды ұнтақ ретінде асфальт­бетон қосындысында қол­да­нуға болатынын көрсетті. Нә­тижесінде Батыс Қазақстан облысының Бөрлі ауданын­да 1,3 шақырым Ақсай – Приуральный автокөлік жолы бойында сынақ жиегі және Зеленов ауданында Орал – Аты­рау автокөлік жолы бойында орна­л­асқан Үлкен Шаған елді ме­кені маңында 800 метрлік орман шаруашылығына арналған өртке қарсы минералданған сынақ жолқатары төселді.

Университетімізде бүгінгі таңға дейін алты халықаралық ғылыми-зерттеу консорциумы құрылып, бір­лес­кен ғылыми зерттеулер жүр­гі­зілуде. Олардың қата­ры­н­­
да Г.Ибрагимов атын­да­ғы тіл, әдебиет және өнер ин­с­титуты мен Қазан федерал­ды университеті (Қазан қа­ласы), Орынбор мемлекеттік уни­верситеті, «Санкт-Петер­бург ға­лымдар одағы» қоғам­дық бір­лес­тігі, Башқұрт мем­ле­кеттік университеті мен Ре­сей Ғылым академиясы Уфа ғылыми орта­лығының әлеу­мет­тік-экономикалық зерт­теу институты (Уфа қ., Ре­сей), Қалмақ мем­лекеттік уни­верситеті Поволжье мем­ле­кеттік әлеуметтік-гу­ман­и­тарлық академиясы орта­лығы, «Еуразия халықтары дос­тас­тығы» (Орынбор қ., Ресей) атты ғылыми орталықтар мен өзге де оқу орындары бар.

Бүгінгі таңда уни­вер­­си­тетімізде 24 маман­дық бойын­ша магис­тратура жұмыс жасай­­ды. Магистранттары­мыз халық­аралық тағылымдама­дан өту ар­қылы өз білімдерін шың­дап, тәжірибе алмасуда және қаржыландырылған, келісім­шар­ттық негіздегі ғы­лы­ми-зерт­теу жобаларына көптеп тар­тылуда.

Ал «Мәңгілік ел жастары – индустрияға!» мемлекеттік бағдарламасының білім алам, маман болам деген жастарға берері мол. Аталған бағдарлама бойынша Қызылорда, Жамбыл, Оңтүстік Қазақстан, Алматы және Маңғыстау облыстарынан келген 500-ге жуық студент грант негізінде білім алуда. Ағымдағы оқу жылында да «Мәңгілік ел жастары – индустрияға!» әлеуметтік жобасы бойынша университетімізге 15 мамандық бойынша мем­ле­кеттік гранттар бөлініп отыр.

Жас ұр­пақты сапалы біліммен қару­ландыру үшін ең алдымен олар­ға әлеуметтік-тұрмыстық, ма­териалдық жағынан да барынша қолайлы жағдайлар жасалу қажет. Осыдан үш жыл бұрын студенттерге тоғыз қабатты, жас мамандарға арналған бес қабатты жаңа жатақхана салынып, пайдалануға берілсе, өткен оқу жылында оқу ғимараты қайта жасақталып, тағы бір жатақхананың пайдалануға бері­луі оларды тұрғын үймен қам­тамасыз етуге толықтай мүм­­кін­дік барын көрсетіп отыр. Сту­дент жастардың жазғы демалы­старында «Жасыл ел» еңбек жа­сағы мен студенттік құрылыс жасақтарына жаппай тартылуы олардың бойында еңбексүйгіштік қасиеттің артуына септігін тигізуде.

Университетіміз институ­ционалды және халықаралық аккредиттеуден сәтті өтіп келеді. Оқу орнымызға студенттер қа­бы­л­дау мен мем­лекеттік гранттар алу бойынша көрсеткішіміз жыл сайын артуда. Дегенмен де педа­го­гикалық мамандықтарға де­ген сұраныстың әлі де тө­мен екендігі байқалуда. Сон­дық­­тан да педагогикалық ма­ман­дыққа деген сұранысты арт­тыруға тиіспіз. Биылғы жылы пе­дагогикалық мамандықты таң­даған талапкерлер арнайы емтихан тапсырды. Бұл, әрине, оңды қадам. Алайда, сол маман­дықты таңдаған, болашақ пе­да­гог маманға шынайы лайық­тылығын айқындайтын емтихан алу жүйесін әлі де жетілдіре түсу қажет деп ойлаймыз.

Бүгінгі таңда туындап отыр­­ған тағы бір мәселе, мем­ле­кеттік гранттар бөлу. Педа­гогикалық мамандықтар гранты көбіне педагогикалық инс­титуттарға квота ар­қы­лы бөлінеді. Ал өңір­лік мем­лекеттік жоғары оқу орын­дарына гранттар жалпы кон­курс негізінде тағайындалып келеді. Педагогикалық инсти­тут болмағанмен, өңірлік мем­лекеттік жоғары оқу орын­да­ры­ның көп жылдан бері және жүй­елі түрде педагог мамандар дайын­дап отырғаны ескерілсе. Мемлекеттік білім гранттарын тағайындауда өңірге қажетті сұранысқа ие мамандықтарды ой­ла­стыра отырып, квота­лық жүйе бойынша бөлу оң нәтижесін берері айқын.

Асхат ИМАНҒАЛИЕВ,

М.Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан мемлекеттік университетінің ректоры, профессор