22 шіл, 2022 сағат 12:18

«Еститін мемлекет»: Тұжырымдама қалай бақыланады?

 


Биыл 22 шілдеде Президент Әкімшілігінің Өтініштерді қарауды бақылау бөлімінің құрылғанына және Мемлекет басшысының Жарлығымен Президенттің өтініштермен жұмыс істеуге жауапты көмекшісі лауазымының бекітілгеніне үш жыл толып отыр. Қазақстан Республикасы Әкімшілігінің Өтініштерді қарауды бақылау бөлімінің меңгерушісі Ернар Баспаевтың айтуынша, еліміз жетістіктер мен жаңа міндеттерге толы көптеген өзгерістерді бастан өткерді, – деп хабарлайды «Ұлт ақпарат».

Аталған бөлім меңгерушісінің айтуынша, Департаменттің негізгі функционалдығы – өтініштерді қарауды бақылауды қамтамасыз етуді анықтайды. Атап айтқанда, Президент Әкімшілігіне келіп түскен өтініштер жиынтығын өңдеуге, азаматтарды жеке қабылдау жұмыстарын ұйымдастыруға, Президент Әкімшілігінің құрылымдық бөлімшелерімен өзара іс-қимыл жасауға және барлық мемлекеттік жұмысты үйлестіруге байланысты міндеттер кешенін білдіреді.

«Бақылау кіріс қоңыраулары тіркеу сатысында басталады. Бірінші жартыжылдықта ғана Президент Әкімшілігіне олардың 30 мыңнан астамы, яғни күн сайын 250-300-і келіп түскен. Барлық келіп түскен өтініштер өтініш берушінің деректерінің – оның аты-жөні мен тегі, қайтару мекенжайы міндетті түрде болуы үшін бастапқы бақылаудан өтеді. Содан кейін оның мазмұнына байланысты қоңырауды одан әрі бағыттау туралы шешім қабылданады. Ең маңызды сұрақтар Мемлекет басшысының немесе Президент Әкімшілігі басшылығының жеке бақылауына жіберіледі», – дейді Ернар Баспаев.

Айтуынша, әкімшілік іс жүргізу және іс жүргізу кодексінің (АППК) талаптарына сәйкес барлық үлгілік өтініштер өздерінің құзыретіне сәйкес қойылған мәселені шешуге жауапты мемлекеттік органдарға қарауға жіберіледі. Мұндай өтініштердің орындалу сапасын бақылау тобы күн сайын қадағалап отырады. Сондай-ақ аналитикалық қолдау тобы жұмыс істейді, оның міндеттеріне өтініш берушілер көтерген мәселелерді талдау негізінде жүйелі проблемаларды анықтау кіреді.

«Еститін мемлекет» дамытудағы қазіргі жағдайда біздің басты басымдығымыз – өтініштерді қараудың абсолютті ашықтығын, сапалы және уақтылылығын қамтамасыз етуге негізделген. Мемлекет басшысы талай рет айтып өткендей, қоғам сұраныстары бойынша мемлекет тиімді жұмыс істеуі үшін тұрғындармен тұрақты кері байланыс болуы біз үшін маңызды.

Бұл ретте заңгер ретінде шағымдану құқығы еліміздің Негізгі заңы деңгейінде бекітілгенін атап өткім келеді. Конституцияның 33-бабында Қазақстан Республикасы азаматтарының мемлекет iстерiн басқаруға тiкелей және өз өкiлдерi арқылы қатысуға, жеке өтiнiш жасауға, сондай-ақ мемлекеттiк органдар мен жергiлiктi өзiн-өзi басқару органдарына жеке және ұжымдық өтiнiштер жолдауға құқығы бар деп белгiленген.

Тәжірибелік тұрғыдан алғанда, мен бұл норманы мемлекеттік органдар мен халықтың өзара әрекеттесуінің қалыптасқан арналарын жүйелеу арқылы көремін. Мысалы, қоңырауларды қабылдаудың жоғарыда айтылған «e-otinіsh» жүйесінен басқа тағы көптеген call-орталықтары, чат-боттар, әлеуметтік желілердегі мемлекеттік органдардың парақшалары және т.б.

Өкінішке орай, мұндай ресурстар әрқашан сұраныстармен жұмыс істеу ережелеріне қатаң сәйкес келмейді. Көбінесе бұл мемлекеттік органдардың жұмысының беделін түсіруге ықпал етеді, күткен жауабын алмаған өтініш берушілер қайта жүгінеді. Сондықтан департаменттің бастамасымен Үкіметке жағдайды талдап, шешу жолдарын ұсыну тапсырылды», – дейді Қазақстан Республикасы Әкімшілігінің Өтініштерді қарауды бақылау бөлімінің меңгерушісі.

Оның айтуынша, осы бағытта халыққа қызмет көрсету орталықтарының жұмысын түрлендіру жобасы әзірленуде. Елбасы тапсырмасы бойынша жоба мемлекет пен азаматтардың өзара іс-қимылының «бірінші желісінің» жұмысына бірыңғай талаптарды қалыптастыру мақсатында әзірленген.