25 қаз, 2023 сағат 14:20

Мұғалім мамандығы беделді және тартымды болуы керек

Фото: aikyn.kz


Жақында жарияланған «Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі ұлттық даму жоспарында» алға қойылған міндеттерді шешуде білім беру жүйесіне ерекше рөл беріліп, бұл негізгі басымдықтардың бірі ретінде атап көрсетілген. Ал оның негізгі тұлғасы мен «қозғаушы күшіне» қатысты «Педагог кадрлардың тапшылығынан мұғалім орнына бәсекелестікке дейін» деген ұран алға қойылды. Бұл өз кезегінде мемлекет пен қоғамның осы кәсіптің беделін және оның қазақстандықтар алдындағы тартымдылығын арттыру бойынша одан әрі күш салуын болжайды, - деп хабарлайды «Ұлт ақпарат».


Мұғалімнің миссиясы әрқашан және барлық жерде ерекше маңызды және құрметті деп саналды. Өйткені, кез келген мамандық, мейлі ол ғарыш пен жоғары технологияларға, адамдарды емдеуге, құрылысқа немесе тамақ өндірісін ұйымдастыруға қатысты болсын, мектеп мұғалімдері, содан кейін орта арнаулы және жоғары оқу орындарының оқытушылары бекітетін қажетті білім қорын қажет етеді.


Соңғы бірнеше жылда мемлекет болашақ мұғалімдерді даярлауға бөлінетін мемлекеттік білім гранттарының санын айтарлықтай арттырды. Егер 2014 жылы ол 5,8 мыңды құраса, өткен жылы ол 8 мыңнан асып, бір жарым есеге жуық өсті. Бұл, әсіресе, табысы аз отбасылардан шыққан үміткерлер үшін жақсы ынталандыру болып отыр.


Бірақ мұғалімдік мамандыққа түсетін жастардың көбеюі өз алдына көп нәрсеге қол жеткізе алмайды – бұл студенттер санының да сапалы болуы өте маңызды. Сондықтан Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі тиісті факультеттерге түсу үшін ең төменгі өту балын кезең-кезеңімен көтеру туралы шешім қабылдады: 2018 жылы ол 50 болса, бір жылдан кейін 60-қа, ал өткен жылы 70-ке көтерілді. Басқаша айтқанда, бұл бұрынғыдай, былайша айтқанда, атышулы «С» студенттерінің мұғалімдік мамандықтарға түсуі болмауы керек.


Болашақ мұғалімдерді дайындайтын факультеттердің тартымдылығын арттыру үшін онда оқитын студенттердің «ақшалай жәрдемақысын» айтарлықтай арттыру туралы шешім де қабылданды. Өткен жылы Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысымен «Мемлекеттік стипендияларды тағайындау, төлеу және мөлшерлемелерін белгілеу қағидаларына» өзгерістер енгізілді. Олардың айтуынша, «Жоғары білім берудің білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарында оқытудың педагогикалық бағыттарында оқитын студенттерге» ай сайын 42 000 теңге көлемінде шәкіртақы беріледі. Бұл бакалавриат бағдарламасы бойынша оқитын барлық университет студенттерінің алатынынан бір жарым есе көп (26 186 теңге). Келісіңіз, студент үшін бұл айырмашылық өте маңызды.


Педагогикалық факультеттердің түлектері «Дипломмен ауылға» бойынша жеңілдіктерге жататын бес мамандық өкілдерінің (қалған төртеуі – дәрігерлер, әлеуметтік қызметкерлер, мәдениет және спорт қызметкерлері, сондай-ақ мал дәрігерлері) тізімінде бірінші орында тұр. » бағдарламасы. Еңбек жолын шет елде бастауды шешкен болашақ мұғалімдер бірқатар артықшылықтарға сене алады, атап айтқанда, 70 АЕК мөлшерінде бір реттік «көтеру» төлемі, лауазымдық жалақының салыстырмалы түрде кемінде 25 пайызға өсуі. қалаларда қолданыстағы тарифтік ставкаларға, сондай-ақ өтеу мерзімі 15 жылға дейінгі тұрғын үй сатып алуға немесе салуға дерлік пайызсыз несие. Сондай-ақ, барлық ауыл мұғалімдеріне, соның ішінде «жұмысқа қабылданғандарға» да жергілікті билік тарапынан коммуналдық қызмет ақысын төлеу және отын сатып алу кезінде әлеуметтік қолдау көрсетіледі.


2019 жылдың соңында «Педагог мәртебесі туралы» Қазақстан Республикасының Заңының қабылдануы білім беру жүйесінің барлық қызметкерлері үшін аса маңызды оқиға болды. Оның жобасы мемлекеттік органдар мен парламентте ғана емес, мұғалімдер арасында да ұзақ және жан-жақты талқылаудан өтті. Ал жалпы жұртшылық бұл мәселені талқылауға белсене қатысты.


Жаңа заңның ережелерін «материалдық» және «материалдық емес» деп бөлуге болады. Соңғысы мұғалімдердің құқықтары мен міндеттерінің ауқымын реттейді, соның ішінде оларға әдеттен тыс функцияларды жүктеуден қорғау. Мысалы, мұғалімді кәсіби міндетіне жатпайтын жұмыстарды орындауға қабылдауға заңнамалық тыйым салынды (бұрын мектеп директорлары да, жергілікті атқарушы органдар да бұл туралы аса салтанатты түрде қарамайтын). Мұғалімнен есеп беруді немесе Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделмеген ақпаратты талап етуге ешкімнің құқығы жоқ, әйтпесе ол әкімшілік айыппұлға тартылады.Бұл чектерге де қатысты. Одан да мұғалiмдi белгiлi бiр газет-журналдарға жазылуды, кейбiр шараларға билет сатып алуды т.б. мiндеттiлеуге ешкiмнiң құқығы жоқ.


Заң мұғалімдерді олардың кәсіби қызметіне араласудан, сондай-ақ студенттер мен олардың ата-аналары тарапынан болуы мүмкін қорлаудан қорғайды. Мысалы, кәмелетке толмаған мектеп оқушысының мұғалімге қатысты орынсыз әрекеті үшін оның ата-анасы жауапты болады. Соның ішінде материалдық – айыппұл түріндегі.


«Ақылға қонымды, ізгілік, мәңгілік» егін егетін адамдардың өмірін жеңілдету үшін заңда жергілікті атқарушы органдар мектепке дейінгі мекемелерден орын бөлу кезінде оларды бірінші кезекте ұстаздар балаларына бөлуге міндетті деген норма бекітілген. персонал. Ал жыл сайынғы ақылы еңбек демалысының ұзақтығы бірден екі аптаға – 42 күннен 56 күнге ұзартылды. Сонымен қатар, сыныпты басқару және дәптер тексеру үшін қосымша төлем екі есеге өсті.