Егер сізге ішкі туризм ұнайтын болса және жаздың соңғы айында уақытты қалай өткізуді ойласаңыз, онда тамаша ұсыныс – 13 тамызда Қостанайда қаланың 145 жылдығына арналған мерекелік шаралар басталады.
Әкім Марат Жүндібаев қала қонақтары келген сәтте – әуежайдан (айтпақшы, толық жөндеуден өткен) және сапаржайдан бастап-ақ мерекелік көңіл-күйді сезіндіруге уәде берді. Бару-бармауды өзіңіз шешіңіз, бірақ Қостанайдың туған күнін қандай ауқымда атап өтетінін біз біліп алдық.
Астық өлкесі
Көптеген адамдар Қостанайды Қазақстанның астық өлкесі ретінде таниды. Президент Қасым-Жомарт Тоқаев Ресеймен аймақаралық форумда сөйлеген сөзінде қаланы дәл осылай сипаттады:
«Бүгінгі ауыл шаруашылығына арналған форумның Қазақстанның нағыз астық өлкесінде өтіп жатқанының символдық мәні бар. Қостанай облысы еліміздің азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз етуге зор үлес қосуда».
Қостанайлықтардың өздері бұл мәртебені мақтан тұтып, еліміздің асыраушысы атағын жылдар бойы ұстап тұруды армандайды. Бірақ, бай ауылшаруашылық тарихымен қатар, қала машина жасау саласын да дамытуда.
Жаңа көрнекілік
Бірнеше жыл бұрын қала «Қазақстан Детройты» деп аталды. Жергілікті тұрғындар мұнымен келіседі, өйткені олардың барлығының дерлік достары немесе отбасы мүшелері жергілікті кәсіпорындарда жұмыс істейді.
Қалада жергілікті зауыттарда алған біліктілігінің арқасында инженер атанған жас мамандар тұрады.
Бұл Қостанаймен алғаш танысқанда-ақ сезіледі. Қонақтарды облыс орталығына кіре берісте машина жасаушы бейнеленген үлкен түрлі-түсті мурал қарсы алады. Мурал әлеуметтік желілерде хитке айналып, қай қалаға баратыныңызды меңзейді.
Муралдың авторы Николай Селютин бұл идеяның оған өте оңай келгенін айтады:
«Мен Қостанайды басқа қалалардан ерекшелендіретін мурал жасағым келді. Қостанай – машина жасау орталығы, сондықтан мен осыған тоқталғанды жөн көрдім. Мен жергілікті тұрғындардың реакциясына өте риза болдым, сондықтан идея мен оның жүзеге асырылуының жоғары бағаланғанына өте қуаныштымын».
Бұл атақ қалай пайда болды?
Жастар Қостанайдың машина жасаудың астанасы деген атағын мақтан тұтады. Қалада автомобиль өнеркәсібі 1982 жылы дизель зауыты жұмыс істей бастаған кезде дами бастады.
Жергілікті тұрғындар сол жылдары Қостанайдың «келіндер қаласы» атағына ие болғанын да айтады, өйткені мұнда «Большевичка» ірі тігін фабрикасы жұмыс істеген (әлі де жұмыс істеп тұр) дейді. Естуіміз бойынша, ол жерден ер адамдар да жұмыс сұраған екен. Демек, сұраулары жерде қалмады. Тәуелсіздік жылдарында дизель зауыты қалпына келе бастады және бүгінде өз саласы бойынша еліміздің ең ірі екі зауытына айналды.
Ал Allur және Agromash зауыттарының жұмысшылары Қостанайға қазіргі «Қазақстан Детройты» атағын алып келді. Екеуі де өз салаларында көшбасшы. Біріншісі – жеңіл көліктер шығару бойынша, ал екіншісі – ауыл шаруашылығы техникасын өндіру саласында.
Индустриядағы табыс
Қостанайлықтардың қол жеткізген табысының ауқымын түсіну үшін статистикаға жүгінген жөн. Мысалы, бір жарым жыл бұрын 2000-ға жуық жұмысшы болған Allur зауытында бүгінгі таңда 3500-ге жуық адам жұмыс істеуде. Өткен жылы зауыт 90 мыңнан астам автокөлік шығарды.
«Біз бірте-бірте өндірушілер мен бренд иелерінің сеніміне ие болып келеміз. Біз шағын қадамдардан бастап, сапаға аса мән бердік. Мақсатымыз – қазақстандықтарды жоғары сапалы өніммен қамтамасыз ету. Бірте-бірте біздің жұмысымызды ірі брендтер мен автокөлік әуесқойлары мойындай бастады», – дейді өндірісті оқшаулау бөлімінің басшысы Әділ Шайкемелов.
Зауыттың арқасында Қостанайда әлемге әйгілі Chevrolet, Kia, JAC, Hongqi, Jetour және Skoda маркаларының көліктерін шығаруға мүмкіндік туды. «Қазақстанның автокөлік одағы» рейтингі бойынша олардың барлығы қазақстандықтар арасында ең танымал ондыққа кіреді, ал алғашқы екі бренд ең көп сатылатын үштіктің қатарында.
Жас инженерлер зауыттағы орташа жалақы облыстағы орташа деңгейден әлдеқайда жоғары екенін, қазіргі таңда шамамен 378 614 мың теңгені құрайтынын айтады.
Қала құраушы тағы бір кәсіпорын Agromash бүкіл елді ауыл шаруашылығы техникасымен қамтамасыз етеді, сондықтан ол таныстыруды қажет етпейді. Мәселен, өткен жылы мұнда 1200-ден астам отандық тракторлар мен комбайндар шығарылды. Ал LOVOL маркалы тракторлар елде ең көп сатылған тракторға айналды.
Жыл сайын зауытта 250 мың бірлікке жуық тораптар мен бөлшектер шығарылады, олардың бір бөлігі өз құю цехында жасалады.
«Өткен жылы біз филиалдық желіні дамытудың жаңа векторын белгіледік, ал биылғы жыл «Сервис жылы» аясында өтуде. Бізде еліміздің барлық астықты аймақтарында 200-ден астам жоғары білікті қызметкерлер жұмыс істейтін ең ірі сервистік және сату желісі бар. Қазіргі уақытта біз филиалдарымызды дамытып, жетілдіріп, қосалқы бөлшектер қоймаларын кеңейтудеміз, сонымен қатар қызмет көрсету бөлімшелерінің жұмысын одан да тиімді етуді көздеп отырмыз, бұл үшін жаңа автокөліктер сатып алдық», - дейді Agromash холдинг KZ коммерциялық директоры Николай Пархоменко.
Жалпы, Қостанайда ірі инвесторлар тынбай игеріп жатқан индустриялық аймақ орналасқан. Мұнда елде өндірістік төңкеріс жасауға уәде беретін зауыттар бірінен соң бірі пайда болуда.