Алматыда көлік құралдары саласы дамыған, бірақ теңгерілмеген. Ал оның басты мәселесі – қоғамдық көліктің тиімсіздігі. Бұл туралы мәслихат депутаттарына қала әкімінің орынбасары Асқар Әмрин айтты, - деп хабарлайды Tengrinews.kz.
Оның айтуынша, мегаполисте жол қозғалысын басқару мүмкіндіктері шектеулі. Әмриннің айтуынша, Алматы жолдарында күн сайын 700 мың жеңіл көлік жүреді, оның ішінде қаланың төменгі бөлігінде жүк тиейтін транзит көліктер де бар.
"Басты мәселе - Алматыдағы қоғамдық көліктің тиімсіздігі. Жолаушылар тасымалының негізгі үлесі автобустар мен троллейбустарға тиесілі. Бөлінген жолдардағы автобустардың орташа жылдамдығы сағатына 25 шақырым, жалпы ағында сағатына 15-17 шақырым. Бұл жолаушыларға ыңғайсыз және көп уақыт алады", - деді әкімнің орынбасары.
Оның айтуынша, автобустар техникалық себептерге байланысты күніне 300 ретке дейін бағыттан шығып қалады. Бұл - автобустардың жалпы санының 15 пайызы.
"Маршрут желісі жеткілікті түрде тиімді ұйымдастырылмаған. Қалалық маршруттардың көпшілігі ұзақ, қала маңындағы және қалалық қоғамдық көліктер арасында нақты байланыс жоқ, тасымалдауға ыңғайлы көлік тораптары жоқ. Бағыттардың шамамен 76 пайызының ұзындығы 15 шақырымнан асады. Шешім ретінде қолданыстағы ұзақ бағыттар қашықтығын қысқа, 10 шақырымнан азға дейін қысқарту және магистральдық бағыттар желісін құру нұсқасы қарастырылып жатыр", - деді Әмрин.
Сондай-ақ, Алматы әкімінің орынбасары қоғамдық көліктегі тариф мәселесін көтерді. Оның айтуынша, ол 2012 жылдан бері өзгерген жоқ және ол "автобуспен тасымалдау шығынын қалыптастырады".
"Осы уақыт бойы қала бұл айырмашылықты субсидиялап келеді. 2017-2020 жылдарға арналған қалалық бюджеттен жеке тасымалдаушыларға төленген субсидия көлемі 78 миллиард теңге болды. Кейінгі бір жылда субсидия көлемі 56 миллиард теңге болды. Өскені көрініп тұр.
Бірақ азаматтар автобустарды ұзақ күтетініне, желідегі автобустардың тұрақтылығының төмендігіне, қызмет көрсету сапасының төмендігіне және көлік паркі тозғанына шағымданады. Тасымалдаушыларды субсидиялаудың тарифтік саясатын түбегейлі өзгерту қажет. Субсидиялар қызмет көрсету сапасын жақсарту және автобус паркін жаңарту үшін берілуі керек", - деді Әмрин.
Тағы бір қиындық, әкім орынбасарының айтуынша, қаланың барлық аумағында қатынайтын жүрдек қоғамдық көліктің жоқтығы.
"Әлемнің ірі қалаларында азаматтар негізінен жүрдек көлікпен (метро, LRT, BRT) жүреді. Автобустар, велосипедтер, скутерлер және т.б. ең жақын жоғары жылдамдықты қоғамдық көлікке жету немесе қысқа қашықтыққа жүру үшін пайдаланылады.
Бөлінген жолақтарды енгізу және көлік жүйелерін дамыту есебінен автобустар мен троллейбустардың қозғалыс жылдамдығын арттыру ұсынылады. 2025 жылға дейін жұмыс істеп тұрған BRT желісі "Шығыс қақпасы" саяси орталығына дейін ұзартылып, Райымбек даңғылы бойында жаңа BRT желісі іске қосылады. 2025 жылы "Қалқаман" метро станциясы пайдалануға беріледі, батыс бағытта келесі үш станцияның құрылысы басталады. 2027 жылға қарай Төле би көшесінде жеңіл рельсті жүрдек трамвайдың бірінші желісін іске қосамыз", - деп қорытындылады Асқар Әмрин.