#
#
Дүйсенбі 23/01/2017

Ұлт тарихы

  • Ғабдол Слановтың Әлжаппарға сәлемі

    • 26/07/2016
    • 0
    • 152
    Қарап отырсақ, қазақтың көрнекті жазушыларының қай-қайсы да небір алмағайып замандардың өзінде бір-біріне хат жазу дәстүрін үзбегенін аңдаймыз. Бұл, бір жағынан, қаламгерлердің өзара шығармашылық лабораториясы арасындағы байланысты нығайтқан. Екіншіден, осынау хаттардан ақын-жазушыларымыздың жекелей шеберліктерін шыңдауға ұмтылуымен бірге қашанда биік елдік мұраттарды көксегенін көреміз. Ал олардың Екінші жиһан соғысынан кейін ел біршама есін жиып, әдебиетіміз бен мәдениетіміз дүр сілкіне өркендей түскен елуінші-алпысыншы жылдар аралығында сонау хат алысып, бір-бірімен пікірлесіп отыру салтын мейлінше дамыта түскені өз-өзінен түсінікті болар.
  • Жошы хан меркіт емес

    • 24/05/2016
    • 0
    • 384
    Кеңес дәуірінде Жошы ханды меркіттің ұлы дегенді ешкім де, айтпаушы еді. Бұл мәселеге ешкім де мән бермеген, өйткені, Жошы кім болса, ол болсын, Шыңғыс хан жауыз еді. Сондықтан, Жошының тарихына қазіргідей ешкім де, үңіліп жатпаған. Мен болсам, он бес жасымда Жошының Шыңғыс қағанның ұлы екенін нақты білген едім. Өйткені, осы кезімде менің қолыма «Маңғол-татарлар жөніндегі толық сипат» атты кітәп тиді. (Мен-да Бей-лу). Бұл кітәпті, анығын айтқанда нағыз дереккөзді Қытайдың елшісі Чжао Хун жазған еді. Чжао Хун өзі түрік тектес адам болған. Қытайларға қызмет жасаған соң, солардың Чжао деген әулеттік (династиялық) атауын алған. Шын аты Ғұн болса керек. Осы кісі Шыңғыс ханның маңғолдарына барып солармен түрік тілінде аудармашысыз сөйлескен. Пекинде наместник болған Мұқалымен кездесіп, содан Шыңғыс ханның әулеті жөнінде көптеген мәліметтер алған. Мұқалының маңғол дегендердің кімдер екенін білмегендігін Қойшығара ағамыз да айтқан еді. Мұқалы Чжао Хунға өздерінің түрік екендерін айтқан.
  • Шу өңіріндегі алапат ашаршылық

    • 24/05/2016
    • 0
    • 53
    ХХ ғасырдың 30-жылдарында Қазақстанда ұжымдастыру саясаты шаруалардың еркінен тыс күшпен жүргізілгені белгілі. Коммунистік партияның 1927 жылғы ХҮ съезі ауыл шаруашылығын ұжымдастыру бағытын жариялады. Ұжымдастыру және сонымен бірге отырықшыландыру халықтың ғасырлар бойы қалыптасқан көшпелі өркениет негізінде жасалған дәстүрлі мал шаруашылығын күйретіп, қазақ қоғамының әлеуметтік негізінің жойылуына әкеп соқты, соның салдарынан тұтас халық алапат ашаршылықты басынан кешірді. Кеңестік тарихнамада ашаршылық шындығы жасырылды. Большевиктік билік қазақ халқының 1930-1933 жылдардағы ауыр жағдайын патшалық Ресейдің отарлау саясаты мен 1918-1920 жылдардағы азамат соғысы және халықтың сауатсыздығынан туындаған себептер деп ақталды. Ашаршылықтың ақиқатын ашуға сол кезде өкіметтің тарапынан қатаң тыйым салынды. Тек еліміз тәуелсіздік алғаннан кейін ғана тарихшы-ғалымдар қазақ еліндегі 30-жылдардағы адамзат тарихындағы ең қасіретті апаттың себептері мен зардаптарын жан-жақты зерттеуге кірісті.
  • Толстой мен Шәкәрім немесе ұлылар аңсаған хақ жолы

    • 24/04/2016
    • 0
    • 91
    Ұлы жазушы ғана емес, кемеңгер ойшыл Лев Толстой өзінің шытырман тағдыры мен құпияға толы ғұмырымен кейінгі зерттеушілер мен сан мыңдаған оқырманына ойлануға негіз болатын терең сыр қалдырып кетті. Толстойдың «Соғыс және бейбітшілік», «Анна Каренина» сынды әлем прозасының жауһарларын тудырған қайталанбас суреткерлігі өз алдына үлкен бір тақырып. Ал оның ақиқат пен Жаратушы турасындағы пікірлері мен ұстанымдары, ұлы жазушының бізге әлі толық ашылып бітпеген бөлек бір әлемі болып отыр. Осыған дейін орыс классигінің жалпы дін мен сенімге, сондай-ақ, Исламға қатысы жайлы біршама зерттеулер мен құнды деректер жарық көрді. Алайда, бұл тараптағы пікірлер мен жорамалдар күні бүгінге дейін бір тоқтамға келген жоқ. Әсіресе, кемеңгердің Ислам дініне қатысы туралы пікірлер сан қилы. Шешімі даулы әрі құпияға толы бұл түйінді мәселеге, ұлы қаламгердің Христиан діні мен Ислам туралы көзқарасы, кемеңгердің өз заманында мұсылман әлемінің ойшылдары мен Шәкәрім Құдайбердіұлымен болған рухани үндестігі біраз анықтық береді деп ойлаймыз.
  • Шыңғыс Қаған арғықазақ — алшын

    • 22/04/2016
    • 0
    • 163
    «Киелі қазақтың Мәңгі Елі – реалды географияда емес, біздің санамыз бен түйсігімізде, яғни әрбір қазақтың ішінде орналасқан, әбден тұмшаланып шаң басып, танылмай жатқан «ішкі елімізде».
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
БАННЕР

Аймақтар жаңалықтары

Басқа да мақалалар